[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.POLITECHNIKA LUBELSKAPOLITECHNIKA LUBELSKAWYDZIAŁ ELEKTRYCZNYLABORATORIUM BUDOWY URZĄDZEŃ MIKROKOMPUTEROWYCHĆwiczenie Nr.12Temat: Samodzielna praca badawcza.Wykonali : Data :Kapłaniuk Marek 97-01-09.Pietraś MariuszCel ćwiczenia : Poznanie metodyki lokalizacji uszkodzeń i uruchamiania systemumikroprocesorowego.Wykonanie ćwiczenia :1.Wyodrębnienie podstawowe bloki systemu dydaktycznego „KITO 1”.2.Sprawdzenie :- poprawność stanów zewnęcznych wejść do mikroprocesora.- sprawdzemie systemu elekt.wystarczającego do czytania danych z pamięciROM.- poprawności sygnałów magistrali sterującej.3.Zaprogramowanie pamięci EPROM do dynamicznego sprawdzenia działaniamikroprocesora , nie więcej niż 30 komórek.4.Uruchomienie systemu „KITO 1” z pomocą punktu 3.ad.1 Podstawowe bloki systemu dydaktycznego „KIT01”.lklawiaturallzasilaczllblok wyświetlaczallpodstawka pod pamięć EPROMllblok pamięci RAMllmikroprocesor MCY7880 (odpowiednik INTEL 8080)lad.3 Program do diagnostyki dynamicznej procesora.kod szesnastkowy: program w asemblerze:3A LDA ; Załaduj akumulator zawartością komórki o adresie 0030,30 30 (LDA3000, gdzie adres przedstawiony jest w kolejności00 00 odwrotnej: bajt młodszy, bajt starszy).78 MOV B,A ; Prześlij zawartość akumulatora do rejestru B (MOV B,A).3A LDA ; Załaduj akumulator zawartością komórki o adresie 0020.20 20 ; Adres komórki 0020 ( 2000 bajt młodszy ,bajt starszy ).00 0080 ADD B ; Dodaj zawartość rejestru B do zawartości akumulatora (ADD B)32 STA ; Prześlij zawartość akumularora do komórki pamięci o adresie25 25 0025 ( 2500 bajt młodszy, bajt starszy ).00 00C3 JMP ; Skok do komórki o adresie 0000.00 0000 00ad.4 Uruchomienie zestawu „KITO1”Przy sprawdzeniu stanów zewnęcznych zasililiśmy system „KITO 1” ( pamięć EPROM nie była włożona do podstawki ) , co spowodowało zapalenie diody LED oznaczającej sygnał MR (memory read ) czytanie zawartości pamięci, oraz diody oznaczającej sygnał WAIT co jest odpowiedzią układu na brak pamięci EPROM, zatem w tym stanie układ działa poprawnie.Po wpisaniu programu do pamięci EPROM za pomocą programatora i ponownym uruchomieniu zestawu na podstawie pojawiających się sygnałów na szynie adresowej i danych po zmianie ich z kodu binarnego na heksadecymalny mogliśmy stwierdzić, że μP działa poprawnie - wykonuje narzucone mu przez nas zadanie.Wnioski dotyczące wykonanego ćwiczenia.lzastosowany w tym zestawie procesor MCY7880 jest odpowiednikiem mikroprocesora 8080 firmy Intelllza pomocą systemu dydaktycznego „KIT01” możemy testować poprawność działania zastosowanego mikroprocesora.Do przeprowadzenia takiego testu potrzebny jest program napisany w asemblerze i wpisany do pamięci EPROM za pomocą programatora, tak zaprogramowaną pamięć EPROM należy umieścić w podstawce zestawu „KIT01”, następnie wykonując program zapisany w niej sprawdzić poprawność działania procesora.Dzięki użyciu zestawu można stwierdzić, czy dany procesor jest sprawny, czy jest uszkodzony.llpisanie programów w języku wewnętrznym jest czynnością żmudną i podatną na błędy, a gotowe programy są dla człowieka nieczytelne i trudne do sprawdzenia, wszystko to sprawia że programowanie w językach niskiego poziomu jest rzadko stosowane.ll [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl trzylatki.xlx.pl
.POLITECHNIKA LUBELSKAPOLITECHNIKA LUBELSKAWYDZIAŁ ELEKTRYCZNYLABORATORIUM BUDOWY URZĄDZEŃ MIKROKOMPUTEROWYCHĆwiczenie Nr.12Temat: Samodzielna praca badawcza.Wykonali : Data :Kapłaniuk Marek 97-01-09.Pietraś MariuszCel ćwiczenia : Poznanie metodyki lokalizacji uszkodzeń i uruchamiania systemumikroprocesorowego.Wykonanie ćwiczenia :1.Wyodrębnienie podstawowe bloki systemu dydaktycznego „KITO 1”.2.Sprawdzenie :- poprawność stanów zewnęcznych wejść do mikroprocesora.- sprawdzemie systemu elekt.wystarczającego do czytania danych z pamięciROM.- poprawności sygnałów magistrali sterującej.3.Zaprogramowanie pamięci EPROM do dynamicznego sprawdzenia działaniamikroprocesora , nie więcej niż 30 komórek.4.Uruchomienie systemu „KITO 1” z pomocą punktu 3.ad.1 Podstawowe bloki systemu dydaktycznego „KIT01”.lklawiaturallzasilaczllblok wyświetlaczallpodstawka pod pamięć EPROMllblok pamięci RAMllmikroprocesor MCY7880 (odpowiednik INTEL 8080)lad.3 Program do diagnostyki dynamicznej procesora.kod szesnastkowy: program w asemblerze:3A LDA ; Załaduj akumulator zawartością komórki o adresie 0030,30 30 (LDA3000, gdzie adres przedstawiony jest w kolejności00 00 odwrotnej: bajt młodszy, bajt starszy).78 MOV B,A ; Prześlij zawartość akumulatora do rejestru B (MOV B,A).3A LDA ; Załaduj akumulator zawartością komórki o adresie 0020.20 20 ; Adres komórki 0020 ( 2000 bajt młodszy ,bajt starszy ).00 0080 ADD B ; Dodaj zawartość rejestru B do zawartości akumulatora (ADD B)32 STA ; Prześlij zawartość akumularora do komórki pamięci o adresie25 25 0025 ( 2500 bajt młodszy, bajt starszy ).00 00C3 JMP ; Skok do komórki o adresie 0000.00 0000 00ad.4 Uruchomienie zestawu „KITO1”Przy sprawdzeniu stanów zewnęcznych zasililiśmy system „KITO 1” ( pamięć EPROM nie była włożona do podstawki ) , co spowodowało zapalenie diody LED oznaczającej sygnał MR (memory read ) czytanie zawartości pamięci, oraz diody oznaczającej sygnał WAIT co jest odpowiedzią układu na brak pamięci EPROM, zatem w tym stanie układ działa poprawnie.Po wpisaniu programu do pamięci EPROM za pomocą programatora i ponownym uruchomieniu zestawu na podstawie pojawiających się sygnałów na szynie adresowej i danych po zmianie ich z kodu binarnego na heksadecymalny mogliśmy stwierdzić, że μP działa poprawnie - wykonuje narzucone mu przez nas zadanie.Wnioski dotyczące wykonanego ćwiczenia.lzastosowany w tym zestawie procesor MCY7880 jest odpowiednikiem mikroprocesora 8080 firmy Intelllza pomocą systemu dydaktycznego „KIT01” możemy testować poprawność działania zastosowanego mikroprocesora.Do przeprowadzenia takiego testu potrzebny jest program napisany w asemblerze i wpisany do pamięci EPROM za pomocą programatora, tak zaprogramowaną pamięć EPROM należy umieścić w podstawce zestawu „KIT01”, następnie wykonując program zapisany w niej sprawdzić poprawność działania procesora.Dzięki użyciu zestawu można stwierdzić, czy dany procesor jest sprawny, czy jest uszkodzony.llpisanie programów w języku wewnętrznym jest czynnością żmudną i podatną na błędy, a gotowe programy są dla człowieka nieczytelne i trudne do sprawdzenia, wszystko to sprawia że programowanie w językach niskiego poziomu jest rzadko stosowane.ll [ Pobierz całość w formacie PDF ]