[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.llPrzedsięwzięć narady, tworzące hierarchię, charakteryzuje się porządkiem, rozwój, jest wszystko przemyślane, nie ma tu błyskawicznej kariery, długa praca.llProcesu - Perfekcja, dyskretna realizacja zadań, panuje tu nieufność i zabezpieczanie się.Język jest poprawny i drobiazgowy.lMożemy te kultury podzielić na silne i słabe.Kryteria które decydują o sile kultury:lwyrazistość kulturyllstopień upowszechniania kulturyllgłębokość zakorzenienia danej kulturylSUBKULTURY - przeciwna do kultury, równoległe do kultury głównej, i mogą być wzmacniające kulturę główną (tworzą się w konkretnych przedsiębiorstwach)SUBKULTURA ZE WZGLĘDU NA INNE ELEMENTYlszczebel hierarchiczny (kultura członków zarządów, mistrzów, szeregowych pracowników)llprofesje (np.informatycy)llposzczególne jednostki organizacji poszczególnych wydziałówlWADY I ZALETY SILNYCH KULTUR W PRZEDSIĘBIORSTWIEZALETY:lukierunkowanie działań przez redukcje złożonościllsprawna siec komunikacyjnallszybkie przetwarzanie informacji i podejmowanie decyzjillprzyspieszone wdrążanie planów i projektówllmałe nakłady na kontrolellsilna motywacja i lojalnośćllstabilność i niezawodnośćlWADY:lzamykanie się pracowników w sobiellblokowanie nowych orientacjillbariery we wdrożeniachllutrwalanie się tradycyjnych motywów sukcesullkolektywne postawy unikówll„kultura myślenia”llbrak elastycznościlRozwój podziału pracy i standaryzacjiKonieczność synchronizacji i integracji działańdoskonalenie techniki wytwarzaniaWzrost skali i koncentracji produkcjiWzrost złożoności procesów wytwórczychZarządzanie jako forma praktyki społecznejZapotrzebowanie na wiedzę o organizacji i zarządzaniuPowstanie nauk o organizacji i zarządzaniuPotrzeby społeczne ludzkiePodejście instytucjonalne- praca grupy osób której powierzono wydawanie poleceńPodejście funkcjonalne- zbiór zadań niezbędnych do kierowania systemuSzefKoledzyPodwładniMenedżerOczekiwania wobec MenedżeraWłasne wyboryRestrykcje(limity technologii)MatematykaTeoria systemówCybernetykaStatystykaprakseologiaEkonomiaPrawoFizjologiaSocjologiaPsychologiaotoczenieprzedsiębiorstwoczłowiekobiektAutorytetcharyzmaTradycjakwalifikacjeCechy psychofizyczneInsygnia ceremonialnyPlany strategicznePlany trwałePlany jednorazoweWytyczne politykiPreliminarzeProgramyProcedury i regułyprojektyKontrolowanie to funkcja zarządzania - zbiór czynności ploegający na porównaniu stanu rzeczywistego z zadanymKontrola i analiza odchyleńRealizacjaDane wynikające z planuRutynowe, inaczej powtarzalne:lzwyczajllrutynowa biurowa zawierająca pewne standardowe strukturyllStruktura organizacyjna - system celów niższego rzędu zawiewierająca zdefiniowane kanały informacyjnelJednorazowe, słabo ustrukturyzowane, dotyczące jednorazowych procesów rozwiązywania problemów, 3 elementy:losąd i intuicjalldobór i szkolenie kierownikowllReguły roboczel [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl trzylatki.xlx.pl
.llPrzedsięwzięć narady, tworzące hierarchię, charakteryzuje się porządkiem, rozwój, jest wszystko przemyślane, nie ma tu błyskawicznej kariery, długa praca.llProcesu - Perfekcja, dyskretna realizacja zadań, panuje tu nieufność i zabezpieczanie się.Język jest poprawny i drobiazgowy.lMożemy te kultury podzielić na silne i słabe.Kryteria które decydują o sile kultury:lwyrazistość kulturyllstopień upowszechniania kulturyllgłębokość zakorzenienia danej kulturylSUBKULTURY - przeciwna do kultury, równoległe do kultury głównej, i mogą być wzmacniające kulturę główną (tworzą się w konkretnych przedsiębiorstwach)SUBKULTURA ZE WZGLĘDU NA INNE ELEMENTYlszczebel hierarchiczny (kultura członków zarządów, mistrzów, szeregowych pracowników)llprofesje (np.informatycy)llposzczególne jednostki organizacji poszczególnych wydziałówlWADY I ZALETY SILNYCH KULTUR W PRZEDSIĘBIORSTWIEZALETY:lukierunkowanie działań przez redukcje złożonościllsprawna siec komunikacyjnallszybkie przetwarzanie informacji i podejmowanie decyzjillprzyspieszone wdrążanie planów i projektówllmałe nakłady na kontrolellsilna motywacja i lojalnośćllstabilność i niezawodnośćlWADY:lzamykanie się pracowników w sobiellblokowanie nowych orientacjillbariery we wdrożeniachllutrwalanie się tradycyjnych motywów sukcesullkolektywne postawy unikówll„kultura myślenia”llbrak elastycznościlRozwój podziału pracy i standaryzacjiKonieczność synchronizacji i integracji działańdoskonalenie techniki wytwarzaniaWzrost skali i koncentracji produkcjiWzrost złożoności procesów wytwórczychZarządzanie jako forma praktyki społecznejZapotrzebowanie na wiedzę o organizacji i zarządzaniuPowstanie nauk o organizacji i zarządzaniuPotrzeby społeczne ludzkiePodejście instytucjonalne- praca grupy osób której powierzono wydawanie poleceńPodejście funkcjonalne- zbiór zadań niezbędnych do kierowania systemuSzefKoledzyPodwładniMenedżerOczekiwania wobec MenedżeraWłasne wyboryRestrykcje(limity technologii)MatematykaTeoria systemówCybernetykaStatystykaprakseologiaEkonomiaPrawoFizjologiaSocjologiaPsychologiaotoczenieprzedsiębiorstwoczłowiekobiektAutorytetcharyzmaTradycjakwalifikacjeCechy psychofizyczneInsygnia ceremonialnyPlany strategicznePlany trwałePlany jednorazoweWytyczne politykiPreliminarzeProgramyProcedury i regułyprojektyKontrolowanie to funkcja zarządzania - zbiór czynności ploegający na porównaniu stanu rzeczywistego z zadanymKontrola i analiza odchyleńRealizacjaDane wynikające z planuRutynowe, inaczej powtarzalne:lzwyczajllrutynowa biurowa zawierająca pewne standardowe strukturyllStruktura organizacyjna - system celów niższego rzędu zawiewierająca zdefiniowane kanały informacyjnelJednorazowe, słabo ustrukturyzowane, dotyczące jednorazowych procesów rozwiązywania problemów, 3 elementy:losąd i intuicjalldobór i szkolenie kierownikowllReguły roboczel [ Pobierz całość w formacie PDF ]