[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Każda prawie firma stosuje określone preferencje rynkowe co pozwala na zajęcie miejsca na rynku.W walce konkurencyjnej szczególną rolę odgrywa jakoś , stąd jakoś produktów konkurencji jest istotnym elementem badań marketingowych.W normalnych warunkach istotnym elementem jakości są: Zakres zastosowań Okres trwałości Serwis Konkurencyjnoś Dzięki nagromadzeniu informacji o cechach produktów wytwarzanych producentów dominujących na rynku, poznaniu jakościowych i technicznych zalet, wad porównanie z własnymi produktami jest proste a interpretacja pod kątem zastosowania pozwala na poznanie konkurencji.Istotnym elementem konkurencji są innowacje tworzące nowe produkty konkurencji.Stąd do zakresu badań rynkowych należy też zajęcie się nowo wprowadzonym na rynek produktu konkurencji.Służba marketingowa nie może ingerować produktów podobnych, które wywierają wpływ na sprzedaż przedsiębiorstwa.Badania marketingowe powinny wyjaśniać tendencje cenowe i politykę transakcyjną konkurencji.Do tego celu służą pytania: Jeśli ceny konkurencji są wyższe to czym jest to podyktowane Ile żąda konkurencja za swoje produkty Czy u konkurencji zaznacza się spadek czy wzrost ceny Jeśli jej ceny są niższe od naszych to dlaczego W jakiej wysokości udzielane są rabaty Jak kształtowane są inne warunki sprzedażySprzedaż próbnaJest ona jedną z głównych metod badań marketingowych.Ma na celu zbadanie rynku przy minimalnych kosztach własnych.Prowadzona jest we wczesnym stadium projektu przed całkowitym zaangażowaniem stosowanie jej nie zawsze jest konieczne.Może okazać się bardzo użyteczna tam gdzie dane uzyskane innymi metodami nie są ----lub jeśli nowy produkt wymaga wysokich nakładów.Sprzedaż próbna wiąże się z dwoma niedogodnieniami.Może opóźnić rozpoczęcie produkcji lub ujawnić nasz pomysł konkurencji.Zalety: umożliwia określenie poziomu popytu; dostarcza informacje niezbędne do udoskonalenia wyceny opakowania, szczegółów wyglądu, systemu dystrybucji itp.Sprzedaż próbną stosuje się nie tylko w przypadku uzupełnienia nowych produktów czy usług, ale także celem ustalenia czy rozważane zmiany produktu okażą się właściwe.Może to dotyczyć opakowania, struktury cen, obrazu produktu.Stąd sprzedaż próbna jest powszechnie stosowana w handlu.Może mieć różne formy.Najprostszą metodą zbadania rynku jest reklama, ale posiada też różne ograniczenia.Metoda badania rynku w tym przypadku polega na reklamowaniu produktu w sposób jakby rzeczywiście był dostępny na rynku.Celem tego jest określenie reakcji podmiotów gospodarczych na dany produkt.Przykładem takiego testu reklamowego jest reklama produktu znajdującego się w fazie projektu.Firma która nie zaczęła jeszcze działalności może posługiwać się reklamą w celu zbadania potencjalnego rynku, ponieważ produkcja nie znajduje się jeszcze w sprzedaży, treść reklamy musi być staranna by nie wprowadziła w błąd.Powinna ona zachęcać do listownego lub telefonicznego koktajlu z firmą w celu uzyskania dalszych informacji.W tym przypadku wskazane jest wysyłanie do potencjalnych klientów listów reklamowych.--------stopień zainteresowania oferowanym produktem.Technika ta może być bardzo skuteczna zwłaszcza w sytuacjach gdy klientami są przedsiębiorstwa a listy reklamowe są adresowane do określonych osób zatrudnionych w firmach.Do listu powinna być dołączona koperta ze znaczkiem i adresem zwrotnym.Do reklamy służą też ulotki, polega to na wkładaniu ulotek do skrzynek na listy.Ponieważ ulotka ma charakter mniej osobisty niż list metoda ta służy do badania opinii społecznej.Może ona też stanowić wkładkę do czasopism fachowych.Innym sposobem na zbadanie opinii jest wynajęcie stoiska na wystawie czy targach.Ta metoda jest bardzo użyteczna bo pozwala uzyskać od potencjalnych klientów bezpośrednich informacji.Mogą mieć one zasadnicze znaczenie dla przygotowań produktu lub usługi, stosując te metodę można stwierdzić jak duże będzie zainteresowanie rynku daną ofertą.Do badań można też wykorzystać próbki produktu.Jeśli sprzedajemy firmom produkt przeznaczony do dalszej sprzedaży możemy przedstawić potencjalnym klientom próbki.Umożliwia to zaangażowanie się w produkcję na pełną skalę dopiero po otrzymaniu zamówień.Praktyka ta jest powszechnie stosowana w produkcji odzieży.Czasem produkcja lub sprzedaż daje potencjalnemu użytkownikowi możliwość bezpłatnego wypróbowania produktu.Pozwala to zapoznać się z produktem i dostarcza producentowi cennych danych dotyczących jego wartości handlowej.Inną techniką badań wykorzystywanych przy sprzedaży próbnej są grupy dyskusyjne.To dobra technika która stosują firmy których oferta ma charakter publiczny.Zaprasza się grupy potencjalnych nabywców i zadaje się im przygotowane wcześniej pytania.Zachęca się do dyskusji mającej na celu zbadanie ich reakcji na nowy produkt, nowe opakowanie itp.Ponieważ uczestnicy dyskusji nie oczekują żadnego wynagrodzenia aby uczynić spotkanie bardziej atrakcyjnym podaje się próbny poczęstunek.Spotkanie takie wymaga starannego przygotowania i umiejętnego prowadzenia by uniknąć fałszywych wyników; jeden apodyktyczny uczestnik może narzucić swoje zdanie reszcie grupy.Inną technika są kontrole grupowe, kontrola ta może dostarczyć wielu danych ale nie zawsze można ją stosować [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl trzylatki.xlx.pl
.Każda prawie firma stosuje określone preferencje rynkowe co pozwala na zajęcie miejsca na rynku.W walce konkurencyjnej szczególną rolę odgrywa jakoś , stąd jakoś produktów konkurencji jest istotnym elementem badań marketingowych.W normalnych warunkach istotnym elementem jakości są: Zakres zastosowań Okres trwałości Serwis Konkurencyjnoś Dzięki nagromadzeniu informacji o cechach produktów wytwarzanych producentów dominujących na rynku, poznaniu jakościowych i technicznych zalet, wad porównanie z własnymi produktami jest proste a interpretacja pod kątem zastosowania pozwala na poznanie konkurencji.Istotnym elementem konkurencji są innowacje tworzące nowe produkty konkurencji.Stąd do zakresu badań rynkowych należy też zajęcie się nowo wprowadzonym na rynek produktu konkurencji.Służba marketingowa nie może ingerować produktów podobnych, które wywierają wpływ na sprzedaż przedsiębiorstwa.Badania marketingowe powinny wyjaśniać tendencje cenowe i politykę transakcyjną konkurencji.Do tego celu służą pytania: Jeśli ceny konkurencji są wyższe to czym jest to podyktowane Ile żąda konkurencja za swoje produkty Czy u konkurencji zaznacza się spadek czy wzrost ceny Jeśli jej ceny są niższe od naszych to dlaczego W jakiej wysokości udzielane są rabaty Jak kształtowane są inne warunki sprzedażySprzedaż próbnaJest ona jedną z głównych metod badań marketingowych.Ma na celu zbadanie rynku przy minimalnych kosztach własnych.Prowadzona jest we wczesnym stadium projektu przed całkowitym zaangażowaniem stosowanie jej nie zawsze jest konieczne.Może okazać się bardzo użyteczna tam gdzie dane uzyskane innymi metodami nie są ----lub jeśli nowy produkt wymaga wysokich nakładów.Sprzedaż próbna wiąże się z dwoma niedogodnieniami.Może opóźnić rozpoczęcie produkcji lub ujawnić nasz pomysł konkurencji.Zalety: umożliwia określenie poziomu popytu; dostarcza informacje niezbędne do udoskonalenia wyceny opakowania, szczegółów wyglądu, systemu dystrybucji itp.Sprzedaż próbną stosuje się nie tylko w przypadku uzupełnienia nowych produktów czy usług, ale także celem ustalenia czy rozważane zmiany produktu okażą się właściwe.Może to dotyczyć opakowania, struktury cen, obrazu produktu.Stąd sprzedaż próbna jest powszechnie stosowana w handlu.Może mieć różne formy.Najprostszą metodą zbadania rynku jest reklama, ale posiada też różne ograniczenia.Metoda badania rynku w tym przypadku polega na reklamowaniu produktu w sposób jakby rzeczywiście był dostępny na rynku.Celem tego jest określenie reakcji podmiotów gospodarczych na dany produkt.Przykładem takiego testu reklamowego jest reklama produktu znajdującego się w fazie projektu.Firma która nie zaczęła jeszcze działalności może posługiwać się reklamą w celu zbadania potencjalnego rynku, ponieważ produkcja nie znajduje się jeszcze w sprzedaży, treść reklamy musi być staranna by nie wprowadziła w błąd.Powinna ona zachęcać do listownego lub telefonicznego koktajlu z firmą w celu uzyskania dalszych informacji.W tym przypadku wskazane jest wysyłanie do potencjalnych klientów listów reklamowych.--------stopień zainteresowania oferowanym produktem.Technika ta może być bardzo skuteczna zwłaszcza w sytuacjach gdy klientami są przedsiębiorstwa a listy reklamowe są adresowane do określonych osób zatrudnionych w firmach.Do listu powinna być dołączona koperta ze znaczkiem i adresem zwrotnym.Do reklamy służą też ulotki, polega to na wkładaniu ulotek do skrzynek na listy.Ponieważ ulotka ma charakter mniej osobisty niż list metoda ta służy do badania opinii społecznej.Może ona też stanowić wkładkę do czasopism fachowych.Innym sposobem na zbadanie opinii jest wynajęcie stoiska na wystawie czy targach.Ta metoda jest bardzo użyteczna bo pozwala uzyskać od potencjalnych klientów bezpośrednich informacji.Mogą mieć one zasadnicze znaczenie dla przygotowań produktu lub usługi, stosując te metodę można stwierdzić jak duże będzie zainteresowanie rynku daną ofertą.Do badań można też wykorzystać próbki produktu.Jeśli sprzedajemy firmom produkt przeznaczony do dalszej sprzedaży możemy przedstawić potencjalnym klientom próbki.Umożliwia to zaangażowanie się w produkcję na pełną skalę dopiero po otrzymaniu zamówień.Praktyka ta jest powszechnie stosowana w produkcji odzieży.Czasem produkcja lub sprzedaż daje potencjalnemu użytkownikowi możliwość bezpłatnego wypróbowania produktu.Pozwala to zapoznać się z produktem i dostarcza producentowi cennych danych dotyczących jego wartości handlowej.Inną techniką badań wykorzystywanych przy sprzedaży próbnej są grupy dyskusyjne.To dobra technika która stosują firmy których oferta ma charakter publiczny.Zaprasza się grupy potencjalnych nabywców i zadaje się im przygotowane wcześniej pytania.Zachęca się do dyskusji mającej na celu zbadanie ich reakcji na nowy produkt, nowe opakowanie itp.Ponieważ uczestnicy dyskusji nie oczekują żadnego wynagrodzenia aby uczynić spotkanie bardziej atrakcyjnym podaje się próbny poczęstunek.Spotkanie takie wymaga starannego przygotowania i umiejętnego prowadzenia by uniknąć fałszywych wyników; jeden apodyktyczny uczestnik może narzucić swoje zdanie reszcie grupy.Inną technika są kontrole grupowe, kontrola ta może dostarczyć wielu danych ale nie zawsze można ją stosować [ Pobierz całość w formacie PDF ]