[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.1 Kompatybilność podestu załadowczego i pojazduInstalujący powinien potwierdzić kompatybilność podestu załadowczego i pojazdu.Patrz Rozdział 6.F.2 Próba statycznaF.2.1 OdkształceniaNiezaładowaną platformę ustawia się w połowie drogi między poziomem podłoża a poziomem podłogi pojazdui wykonuje pomiary wysokości platformy i jej położenia kątowego w stosunku do podłogi pojazdu.Platformę obciąża się ładunkiem równym 125 % obciążenia maksymalnego, a następnie zdejmuje się ładunek.Poprzez powtórne zmierzenie wysokości i położenia kątowego platformy sprawdzić, czy nie wystąpiły od-kształcenia trwałe żadnej części podestu ruchomego załadowczego lub jego mocowania do pojazdu, któremogłyby zakłócić funkcjonowanie podestu.F.2.2 OpuszczaniePlatformę, umieszczoną na poziomie podłogi pojazdu, obciąża się ładunkiem równym 125 % obciążenia mak-symalnego.Wykonuje się pomiary wysokości platformy i jej położenia kątowego w stosunku do podłogi pojaz-du.Pomiary te powtarza się po upływie 15-minutowego okresu próby.Sprawdzić, czy pionowe opuszczanie platformy, jakie wystąpiło między tymi dwoma pomiarami, nie jest więk-sze niż 15 mm.Sprawdzić, czy kątowe opuszczanie platformy, jakie wystąpiło między tymi dwoma pomiarami, nie jest większeniż 2.F.3 Próba dynamicznaPo obciążeniu platformy ładunkiem równym obciążeniu maksymalnego, sprawdzić, czy podest ruchomy zała-dowczy może działać w całym zakresie normalnego podnoszenia, opuszczania i przechylania.UWAGA Próbę tę można wykonywać przy obciążeniu równym 100 % obciążenia maksymalnego, niezależnie od 110 %sugerowanych przez 98/37/WE jako zasada ogólna.Wartość 100 % umożliwia przeprowadzenie próby dynamicznej bezzmian nastawionego i zabezpieczonego urządzenia ograniczającego obciążenie.F.4 Próba działania i funkcji zabezpieczającychWszystkie funkcje podestu ruchomego załadowczego i działanie wszystkich urządzeń zabezpieczających sąsprawdzane po zakończeniu prób statycznych i dynamicznych.Próby te nie mają zastosowania do zawo-rów zabezpieczających przy pęknięciu przewodów i nienastawialnych urządzeń zabezpieczających, takich jakbezpieczniki elektryczne.(Elementy te są przedmiotem badania typu przeprowadzanego przez wytwórcę).F.5 Próba sprawdzająca brak możliwości podnoszenia nadmiernego ładunku przezpodest ruchomy załadowczyPlatformę, umieszczoną na poziomie podłoża, obciąża się ładunkiem równym 125 % obciążenia maksymal-nego.Uruchomić element sterowniczy GRA i sprawdzić, czy platforma nie uniosła się (przechył jest do-puszczalny).49EN 1756-2:2004Załącznik G(informacyjny)Przeciążanie platformy znajdującej się na poziomie podłogi pojazduNie można zapobiec przeciążeniom podestu ruchomego załadowczego wynikającym z umieszczenia nad-miernego ładunku na platformie znajdującej się na poziomie podłogi pojazdu, a wykrywanie takich przeciążeńw sposób dokładny i niezawodny nie może być osiągnięte przy uzasadnionym koszcie i zastosowaniu rozwią-zań według aktualnego stanu techniki.Zagrożeń tych można uniknąć poprzez właściwe użytkowanie i nadzórnad działaniem podestu ruchomego załadowczego.50 EN 1756-2:2004Załącznik ZA(informacyjny)Powiązanie niniejszej Normy Europejskiej z dyrektywami WENiniejszy dokument został opracowany na podstawie mandatu, udzielonego CEN przez Komisję Europejskąi Europejskie Stowarzyszenie Wolnego Handlu w celu zapewnienia jednego ze środków osiągnięcia zgodnościz zasadniczymi wymaganiami dyrektywy nowego podejścia:98/37/WE Bezpieczeństwo maszyn, zmienionej dyrektywą 98/79/WE.Z chwilą opublikowania niniejszej normy w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich jako zgodnej z właści-wą dyrektywą i wprowadzenia jej jako normy krajowej co najmniej w jednym państwie członkowskim, zgodnośćz normatywnymi rozdziałami niniejszej normy stanowić będzie, w granicach określonych zakresem niniejszejnormy, o domniemaniu zgodności z odpowiednimi zasadniczymi wymaganiami tej dyrektywy i związanych z niąprzepisów EFTA [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl trzylatki.xlx.pl
.1 Kompatybilność podestu załadowczego i pojazduInstalujący powinien potwierdzić kompatybilność podestu załadowczego i pojazdu.Patrz Rozdział 6.F.2 Próba statycznaF.2.1 OdkształceniaNiezaładowaną platformę ustawia się w połowie drogi między poziomem podłoża a poziomem podłogi pojazdui wykonuje pomiary wysokości platformy i jej położenia kątowego w stosunku do podłogi pojazdu.Platformę obciąża się ładunkiem równym 125 % obciążenia maksymalnego, a następnie zdejmuje się ładunek.Poprzez powtórne zmierzenie wysokości i położenia kątowego platformy sprawdzić, czy nie wystąpiły od-kształcenia trwałe żadnej części podestu ruchomego załadowczego lub jego mocowania do pojazdu, któremogłyby zakłócić funkcjonowanie podestu.F.2.2 OpuszczaniePlatformę, umieszczoną na poziomie podłogi pojazdu, obciąża się ładunkiem równym 125 % obciążenia mak-symalnego.Wykonuje się pomiary wysokości platformy i jej położenia kątowego w stosunku do podłogi pojaz-du.Pomiary te powtarza się po upływie 15-minutowego okresu próby.Sprawdzić, czy pionowe opuszczanie platformy, jakie wystąpiło między tymi dwoma pomiarami, nie jest więk-sze niż 15 mm.Sprawdzić, czy kątowe opuszczanie platformy, jakie wystąpiło między tymi dwoma pomiarami, nie jest większeniż 2.F.3 Próba dynamicznaPo obciążeniu platformy ładunkiem równym obciążeniu maksymalnego, sprawdzić, czy podest ruchomy zała-dowczy może działać w całym zakresie normalnego podnoszenia, opuszczania i przechylania.UWAGA Próbę tę można wykonywać przy obciążeniu równym 100 % obciążenia maksymalnego, niezależnie od 110 %sugerowanych przez 98/37/WE jako zasada ogólna.Wartość 100 % umożliwia przeprowadzenie próby dynamicznej bezzmian nastawionego i zabezpieczonego urządzenia ograniczającego obciążenie.F.4 Próba działania i funkcji zabezpieczającychWszystkie funkcje podestu ruchomego załadowczego i działanie wszystkich urządzeń zabezpieczających sąsprawdzane po zakończeniu prób statycznych i dynamicznych.Próby te nie mają zastosowania do zawo-rów zabezpieczających przy pęknięciu przewodów i nienastawialnych urządzeń zabezpieczających, takich jakbezpieczniki elektryczne.(Elementy te są przedmiotem badania typu przeprowadzanego przez wytwórcę).F.5 Próba sprawdzająca brak możliwości podnoszenia nadmiernego ładunku przezpodest ruchomy załadowczyPlatformę, umieszczoną na poziomie podłoża, obciąża się ładunkiem równym 125 % obciążenia maksymal-nego.Uruchomić element sterowniczy GRA i sprawdzić, czy platforma nie uniosła się (przechył jest do-puszczalny).49EN 1756-2:2004Załącznik G(informacyjny)Przeciążanie platformy znajdującej się na poziomie podłogi pojazduNie można zapobiec przeciążeniom podestu ruchomego załadowczego wynikającym z umieszczenia nad-miernego ładunku na platformie znajdującej się na poziomie podłogi pojazdu, a wykrywanie takich przeciążeńw sposób dokładny i niezawodny nie może być osiągnięte przy uzasadnionym koszcie i zastosowaniu rozwią-zań według aktualnego stanu techniki.Zagrożeń tych można uniknąć poprzez właściwe użytkowanie i nadzórnad działaniem podestu ruchomego załadowczego.50 EN 1756-2:2004Załącznik ZA(informacyjny)Powiązanie niniejszej Normy Europejskiej z dyrektywami WENiniejszy dokument został opracowany na podstawie mandatu, udzielonego CEN przez Komisję Europejskąi Europejskie Stowarzyszenie Wolnego Handlu w celu zapewnienia jednego ze środków osiągnięcia zgodnościz zasadniczymi wymaganiami dyrektywy nowego podejścia:98/37/WE Bezpieczeństwo maszyn, zmienionej dyrektywą 98/79/WE.Z chwilą opublikowania niniejszej normy w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich jako zgodnej z właści-wą dyrektywą i wprowadzenia jej jako normy krajowej co najmniej w jednym państwie członkowskim, zgodnośćz normatywnymi rozdziałami niniejszej normy stanowić będzie, w granicach określonych zakresem niniejszejnormy, o domniemaniu zgodności z odpowiednimi zasadniczymi wymaganiami tej dyrektywy i związanych z niąprzepisów EFTA [ Pobierz całość w formacie PDF ]