[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.ZAKOŃCZENIEW swojej pracy starałam się przybliżyć problematykę procesu komunikowania się.Moim celem było wyjaśnienie czym właściwie jest skuteczna komunikacja i jaką role spełnia w organizacjach.Należy więc pamiętać, że komunikujemy się dlatego, że wzajemne korzystanie z siebie jako z zasobów jest najskuteczniejszym sposobem funkcjonowania jakiejkolwiek organizacji.Trwało wiele lat, zanim zarządy licznych organizacji zrozumiały, że ludzie, którzy wykonują w firmie bieżące zadania, zapewne więcej o nich wiedzą niż ktokolwiek inny.Ważną sprawą jest więc doprowadzenie do ich angażowania się i wysłuchania, co mają do powiedzenia.Co ważniejsze, komunikowanie się z ludźmi to docenianie ich wartości jako istot ludzkich.W warunkach przedsiębiorstwa oznacza to, że cenimy ludzi nie tylko za pełnione przez nich role, ale za całą ich osobowość.We wspólnym interesie powinniśmy rozwijać i wykorzystywać nasze różne umiejętności, zainteresowania i wiedzę.W końcu skorzystają na tym wszyscy, łącznie z firmą.Dlatego też, nie zapominajmy o słowach wypowiedzianych przez L.R.Bittel :„ Umiejętność porozumiewania się jest jednym z warunków osiągnięcia sukcesu przez indywidualne osoby, jak również warunkiem sprawnego przebiegu wielu procesów w każdej organizacji, takich jak : kontakty z pracownikami, konkurentami, kooperantami, formułowanie celów, podejmowanie i implementowanie decyzji oraz kontrolowanie przebiegu określonych działań.”Jako przyszli menedżerowie, którym zależy na skutecznej komunikacji powinniśmy zatem kierować się następującymi wytycznymi:lPamiętaj: nie możesz uniknąć komunikowania się.llKomunikować to dzielić się.llZadawaj sześć pytań: kto - dlaczego - gdzie - kiedy - co - jak.llSprawdzaj, czy twój rozmówca usłyszał i zrozumiał.llZapewnij pełne możliwości sprzężenia zwrotnego.llPamiętaj, że się komunikujesz za pośrednictwem języka, zachowania i symboli.llSłuchaj, zadawaj pytania i dopiero potem mów.lLITERATURAPOZYCJE ZWARTEBittel L.R., Krótki kurs zarządzania, PWN, Warzsawa 1994.Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 1996.Stoner J.A.F., Wankel Ch., Kierowanie, PWE, Warszawa 1994.Weinstein K., Komunikowanie się, W: Praktyka kierowania.Jak kierować sobą, innymi i firmą, (red.D.M.Stewart), PWE, Warszawa 1994.CZASOPISMADąbrowski B., Jak powstaje negatywny wizerunek przedsiębiorstwa, „Rzeczpospolita” 1997, z dnia 26 listopadaMierżyńska Małgorzata, Zyskowna sztuka komunikacji, „Businessman Magazine”, 1998, nr 2.Szczepanik Rafał, Zamiast plotki, „Businessman Magazine, 1998, nr 5.Szóstak Andrzej, Łęcki Krzysztof, O uważnym słuchaniu (1), „Personel”, 1996, nr 9.SPIS TREŚCIWSTĘPJ.A.F.Stoner, Ch.Wankel, Kierowanie, PWE, Warszawa 1994D.M.Stewart, Praktyka kierowania.Jak kierować sobą, innymi i firmą, PWE, Warszawa 1994R.W.Griffin, Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 1996, s.554.J.A.F.Stoner, Ch.Wankel, op.cit., s.J.A.F.Stoner, Ch.Wankel, op.cit., s.D.M.Stewart, op.cit, s.340.D.M.Stewart, op.cit., s.341.R.W.Griffin, op.cit., s.560.R.W.Griffin, op.cit., s.562.J.A.F.Stoner, Ch.Wankel, op.cit.,M.Mierżyńska, Zyskowna sztuka komunikacji, „Businessman Magazine” 1998, nr 2, s.96.M.Mierżyńska, op.cit., s.96.M.Mierżyńska, op.cit., s.96.M.Mierżyńska, op.cit., s.97.R.Szczepanik, Zamiast plotki, „Businessman Magazine” 1998, nr 5, s.106.A.Szóstak, K.Łęcki, O uważnym słuchaniu (1), „Personel” 1996, nr 9, s.28.R.Szczepanik, op.cit., s.107B.Dąbrowski, Jak powstaje negatywny wizerunek przedsiębiorstwa, „Rzeczpospolita” 1997, z dnia 26 listopadaL.R.Bittel, Krótki kurs zarządzania, PWN, Warzsawa 1994, s.161.10KanałKodowanieNADAWCADekodowanieODBIORCAKomunikatKomunikatSzumSprzężenie zwrotneNadawanieOdbiórOdbiórNadawanie [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl trzylatki.xlx.pl
.ZAKOŃCZENIEW swojej pracy starałam się przybliżyć problematykę procesu komunikowania się.Moim celem było wyjaśnienie czym właściwie jest skuteczna komunikacja i jaką role spełnia w organizacjach.Należy więc pamiętać, że komunikujemy się dlatego, że wzajemne korzystanie z siebie jako z zasobów jest najskuteczniejszym sposobem funkcjonowania jakiejkolwiek organizacji.Trwało wiele lat, zanim zarządy licznych organizacji zrozumiały, że ludzie, którzy wykonują w firmie bieżące zadania, zapewne więcej o nich wiedzą niż ktokolwiek inny.Ważną sprawą jest więc doprowadzenie do ich angażowania się i wysłuchania, co mają do powiedzenia.Co ważniejsze, komunikowanie się z ludźmi to docenianie ich wartości jako istot ludzkich.W warunkach przedsiębiorstwa oznacza to, że cenimy ludzi nie tylko za pełnione przez nich role, ale za całą ich osobowość.We wspólnym interesie powinniśmy rozwijać i wykorzystywać nasze różne umiejętności, zainteresowania i wiedzę.W końcu skorzystają na tym wszyscy, łącznie z firmą.Dlatego też, nie zapominajmy o słowach wypowiedzianych przez L.R.Bittel :„ Umiejętność porozumiewania się jest jednym z warunków osiągnięcia sukcesu przez indywidualne osoby, jak również warunkiem sprawnego przebiegu wielu procesów w każdej organizacji, takich jak : kontakty z pracownikami, konkurentami, kooperantami, formułowanie celów, podejmowanie i implementowanie decyzji oraz kontrolowanie przebiegu określonych działań.”Jako przyszli menedżerowie, którym zależy na skutecznej komunikacji powinniśmy zatem kierować się następującymi wytycznymi:lPamiętaj: nie możesz uniknąć komunikowania się.llKomunikować to dzielić się.llZadawaj sześć pytań: kto - dlaczego - gdzie - kiedy - co - jak.llSprawdzaj, czy twój rozmówca usłyszał i zrozumiał.llZapewnij pełne możliwości sprzężenia zwrotnego.llPamiętaj, że się komunikujesz za pośrednictwem języka, zachowania i symboli.llSłuchaj, zadawaj pytania i dopiero potem mów.lLITERATURAPOZYCJE ZWARTEBittel L.R., Krótki kurs zarządzania, PWN, Warzsawa 1994.Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 1996.Stoner J.A.F., Wankel Ch., Kierowanie, PWE, Warszawa 1994.Weinstein K., Komunikowanie się, W: Praktyka kierowania.Jak kierować sobą, innymi i firmą, (red.D.M.Stewart), PWE, Warszawa 1994.CZASOPISMADąbrowski B., Jak powstaje negatywny wizerunek przedsiębiorstwa, „Rzeczpospolita” 1997, z dnia 26 listopadaMierżyńska Małgorzata, Zyskowna sztuka komunikacji, „Businessman Magazine”, 1998, nr 2.Szczepanik Rafał, Zamiast plotki, „Businessman Magazine, 1998, nr 5.Szóstak Andrzej, Łęcki Krzysztof, O uważnym słuchaniu (1), „Personel”, 1996, nr 9.SPIS TREŚCIWSTĘPJ.A.F.Stoner, Ch.Wankel, Kierowanie, PWE, Warszawa 1994D.M.Stewart, Praktyka kierowania.Jak kierować sobą, innymi i firmą, PWE, Warszawa 1994R.W.Griffin, Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 1996, s.554.J.A.F.Stoner, Ch.Wankel, op.cit., s.J.A.F.Stoner, Ch.Wankel, op.cit., s.D.M.Stewart, op.cit, s.340.D.M.Stewart, op.cit., s.341.R.W.Griffin, op.cit., s.560.R.W.Griffin, op.cit., s.562.J.A.F.Stoner, Ch.Wankel, op.cit.,M.Mierżyńska, Zyskowna sztuka komunikacji, „Businessman Magazine” 1998, nr 2, s.96.M.Mierżyńska, op.cit., s.96.M.Mierżyńska, op.cit., s.96.M.Mierżyńska, op.cit., s.97.R.Szczepanik, Zamiast plotki, „Businessman Magazine” 1998, nr 5, s.106.A.Szóstak, K.Łęcki, O uważnym słuchaniu (1), „Personel” 1996, nr 9, s.28.R.Szczepanik, op.cit., s.107B.Dąbrowski, Jak powstaje negatywny wizerunek przedsiębiorstwa, „Rzeczpospolita” 1997, z dnia 26 listopadaL.R.Bittel, Krótki kurs zarządzania, PWN, Warzsawa 1994, s.161.10KanałKodowanieNADAWCADekodowanieODBIORCAKomunikatKomunikatSzumSprzężenie zwrotneNadawanieOdbiórOdbiórNadawanie [ Pobierz całość w formacie PDF ]