[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.W efekcie dojrzałościwzrasta tolerancja na odroczeniezaspokojenia potrzeby np.infantylne zachowanie dziecka.heurystyka- odkrywanie; uproszczonereguły myślowe, które zapewniająszybszą decyzję, ale nie koniecznieoptymalną, może ona natomiastdawać poczucie zadowolenia zsiebie,a zatem potdrzymuje naszasamoocenę.Typy: a) dostępczości(to co łatwo nam przywołać doświadomości, często na zasadzieodruchu); b).reprezent atywności(polega na wnioskowaniu opartymna podobieństwie do przypadkutypowego); c) h.zakotwiczenia(dostosowania; tp metodauproszczonego wnioskowania,polega na posłużeniu się liczbą jakopunktem wyjściowym, a następniedokonywanie modyfikacjinaszej oceny -zachowania np.przedwyborcze sondarze nie pozostająbez wpływu na zachowanie wyborców.alienacja- tożsamość społeczna jestzwiązana z poczuciem przynależnoścido grupy, umożliwia jednostceokreślenie tej grupy mianem własnej.W przypadku dostrzeżenie minusówdanej grupy i wycofaniu się z niej,może dojść do utraty tożsamościspołecznej jednostki, konsekwencjąsą zmiany w indywidualnymfunkcjonowaniu człowieka.Prowadzi to do zjawiska izolacjispołecznej, a jedną z konsekwencjitego zjawiska jest alienacja(sytuacja, w której coś lub ktośstaje się dla nas obce)cel grupowy- to stan końcowydziałania pożądanych przez większośćczłonków grupy.Cele idnywidualnegrupy pokrywają się z celem jakisobie grupa jako całość przyjęła.norma grupowa- podzielana przezprawie wszystkich członków grupyocena zachowania, która jestwłaściwa dla członków danej grupy.Normy grupowe są tym czynnikem,który pozwala ujednolicić poglądy,spostrzeżenia, przekonania izachowania swoich członków.Pomaga to grupie realizowaćcele; umacniać siebie jako grupa irozwijać przekonanie o słusznościopinii panujących w grupiefacylitacja- proces ułatwieniaspołecznego.Zauważono bowiem,że pewien rodzaj działań jestwykonywany lepiej wtedy, gdyobecni są inni ludzie, którzywykonują te same działania(rywalizacja i naśladownictwo).Facylitacja dotyczy zadańłatwiejszych, nie jest tak łatwa dozadań trudnych (obecność innychczłonków grupy peszy nas)komparator- (kompare-porównanie)czynnik abstrakcyjny istniejący wnaszej głowie, porównujący dwamodele: mechanistyczny ipsycholog.czynniki paralingwistyczne- to takieaspekty mowy, które nie sąinformacją przekazywaną za pomocąkodu językowego, lecz towarzysząwypowiedzi językowe np.donośnośći natężenie głosu oraz zmiana wtoku wypowiedzi, tempo mówienia,przerwy w wypowiedziprocesy interakcyjne między ludźmi-wpływ jednych na drugichindywidualizacja- preferencje wdokonywanych wyborach [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • trzylatki.xlx.pl