[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Studium przypadku-Taco BellIV.Stdium przypadku Taco BelllSkładniki menu Taco Bell to dobra wygodnego zakupu, wybieralne , specjalne czy nie zauważalne?lDobra konsumpcyjne klasyfikuje się na podstawie kryterium zachowań konsumenta w procesie planowania i dokonywania zakupów.Kryterium to uwzględnia nawyki konsumpcyjne, sposób postrzegania i dokonywania wyboru towaru oraz częstotliwości.Składniki menu Taco Bell wydają się posiadać cechy zarówno dóbr wygodnego zakupu jak i dóbr wybieralnych.Z jednej strony dania Taco Bella są przedmiotem częstych zakupów, a klienci pragną kupować je w wygodny sposób tzn.blisko miejsca zamieszkania, z drugiej zaś strony są one przedmiotem zastanowienia i przemyśleń, nabywca porównuje ich własności z konkurencyjnymi produktami (McDonald , Burger King ).lJakie ryzyko-jeśli w ogóle- ponosi Taco Bell wchodząc w konkurencję z wielkimi łańcuchami fast-food?lTaco Bell jak każda firma wchodząca na rynek musi poddać się konfrontacji z konkurencją.Wchodząc w konkurencję z potentatami w branży fast-food (McDonald , Burger King ) Taco Bell ponosi spore ryzyko.Należy zwrócić uwagę na fakt, że obie konkurencyjne firmy są uznanymi markami na rynku, działają na nim z powodzeniem od wielu lat.Posiadają swoich stałych, wiernych klientów, których ciężko przekonać do nowości.Firmy te to ogromne korporacje wspaniale zorganizowane i zarządzane.Kierownictwo tych firm legitymuje się wieloletnim doświadczeniem i wie jak zachowywać się na tym wymagającym i bardzo kapryśnym rynku.Szansą Taco Bell może być jego „inność” i różnorodność.Wielu konsumentów znudzonych jest stałym konsumowaniem hamburgerów i poszukuje czegoś nowego.Dlatego też spróbują potraw Taco Bell jako formy odskoczni i spróbowania czegoś nowego.Jeżeli firma Taco Bell będzie potrafiła to wykorzystać ,czyli utrzymać klientów ,którzy raz spróbują ich dań oraz poprzez odpowiednią działalność marketingową i produktową (odpowiednie menu) zwerbuje dla siebie nowych klientów to może z powodzeniem walczyć z tradycyjnymi potentatami na rynku.lOkreśl cykl życia dań meksykańskich.Czy taco wydaje się być w innym stadium cyklu niż pizza meksykańska i burrito śniadaniowe?lW 1985 roku firma Taco Bell zdecydowała się rozszerzyć proponowany przez siebie jadłospis.Do menu dodano m.in.meksykańską pizze i burrito śniadaniowe z jajkami i kiełbasą.Produkty te uzupełniły będące już w menu taco, enchilada i burrito.Nowododane potrawy znajdują się w stadium wprowadzania produktu na rynek.Stadium to rozpoczyna się w momencie skierowania produktu do sprzedaży.Utarg rośnie wolno, ponieważ produkt nie jest jeszcze dobrze znany.Większość klientów jest w stanie kupować nowy produkt dopiero gdy ktoś go wypróbuje.Natomiast taco jest już produktem znanym i docenianym.Posiada swoich wielbicieli ale także i przeciwników.Ma ustaloną markę na rynku , dostarcza stałych dochodów.Znajduje się w stadium dojrzałości.lJeśli Taco Bell chce konkurować z McDonaldem i Burger Kingiem , czy powinno dodać do swojego menu hamburgery i kurczaki? Dlaczego tak lub nie?lJak już zostało wspomniane w punkcie 2.szansą Taco Bell na zaistnienie na rynku fast-foodów jest zachowanie swojej oryginalności i meksykańskiego charakteru.Tylko w ten sposób restauracje z pod znaku dzwonka mogą pozyskiwać klientów i istnieć na tym bardzo wymagającym rynku.Wprowadzając do swojego menu hamburgery i kurczaki firma Taco Bell stała by się kolejnym , niewyróżniającym się producentem i dystrybutorem dań typu fast-food.Produkt66 [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • trzylatki.xlx.pl