[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Taki rynek wiąże się wyłącznie z korporacjami międzynarodowymi, gdyż skala może być mała, a rezultat może okazać się bardzo korzystny finansowo, (ale kogo na to stać?:).Korporacje ponadnarodowe, dlatego wydają dużo na badania i rozwój i wykupują firmy, zauważają w małych firmach według następujących kryteriów:lCzynników środowiskowych, do których zaliczamy:llLudność ogółemllGęstość zaludnieniallPrzyrost naturalnyll% ludzi zdolnych do pracyllStopę analfabetyzmullStopę urbanizacjill% ludności wiejskiejllCzynniki socjalne:llJednorodność religijnallJednorodność rasowallJednorodność językowallJednorodność kulturowalNa tej podstawie sporządzamy segmentację lokalizacji geograficznej.Wiele przedsiębiorstw ponadnarodowych organizuje swoją działalność na zasadzie regionu wyodrębnionego np.tylko z rynku Europy Zachodnie czy Ameryki Łacińskiej.Zarządzanie działalnością w regionie jest, bowiem dużo łatwiejsze, gdyż narody żyjące w tym samym regionie powinny mieć dużo cech wspólnych kulturowych, (ale czasem tak nie jest).Zupełnie innym przykładem jest UE, innym NAFTA i EFTA.Z punktu widzenia działalności marketingowej oznacza to, że powstanie pewnych podobieństw między rynkami integrujących się krajów, powinno ułatwić wejście jednych na rynki drugie.Firmy muszą jednak brać pod uwagę fakt, że kryterium lokalizacji nie zawsze musi być trafne.Geograficzna bliskość wcale nie oznacza, że rynki przedstawiają te same szanse dla przedsiębiorstw (można się łatwo pomylić).Na przykład firma amerykańska działająca w Meksyku.Sytuacja na rynku bardzo się zmienia (przemysł samochodowy w Polsce) [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • trzylatki.xlx.pl