[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Wtedy spróbuj przyspieszyć.Odnotuj swoje preferencje i przywróć stanpoczątkowy.Na koniec spróbuj zmiany z asocjacji na dysocjację i na odwrót.Niektóre, a może i wszystkie zmiany, będą miały duży wpływ na to, jak odczuwasz towspomnienie.Możesz chcieć pozostawić je z submodalnościamj, które odpowiadają cinajbardziej.Nie musisz zgadzać się z tymi jakościami, które narzuca ci mózg.Czy pamiętaszo swoich możliwościach wyboru?Teraz przeprowadz swój eksperyment z innymi wizualnymi submodalnościami iobserwuj, co się dzieje.Zrób to samo dla słuchowej i kinestetycznej części wspomnienia.Dla większości ludzi doświadczenie jest najbardziej intensywne 1 znaczące, jeśli jestwielkie, jasne, kolorowe, bliskie i zasocjowane.Jeśli jest tak w twoim przypadku, lepiej bybyło, aby chodziło o dobre wspomnienie.Nieprzyjemne doznania uczyń małymi, ciemnymi,biało-czarnymi, oddalonymi i zdysocjowanymi.W obu przypadkach zawartość wspomnieniapozostaje taka sama, zmienia się natomiast sposób, w jaki je pamiętamy.Złe rzeczyprzydarzają się, powodują konsekwencje, z którymi musimy żyć.Nie muszą nas jednakprześladować.Ich siła, sprawiająca, że czujemy się zle tu i teraz, wypływa ze sposobu, w jakio nich myślimy.Musimy dokonać zasadniczego rozróżnienia między rzeczywistymwydarzeniem w danym czasie a jego znaczeniem i siłą, które nadajemy mu poprzez sposób, wjaki go pamiętamy.Być może słuchasz wewnętrznego głosu, który ci dokucza.Zwolnij jego tempo.Teraz przyspiesz.Poeksperymentuj ze zmianą tonu.Z której strony do ciebie dochodzi?Co stanie się, gdy przeniesiesz go na drugą stronę?Co stanie się, gdy go wzmocnisz?Lub przyciszysz?Mówienie do siebie samego możesz uczynić prawdziwą przyjemnością.To może nie być nawet twój własny głos.Jeśli nie jest, zapytaj go, co robi w twojejgłowie.Zmiana submodalności jest sprawą indywidualnego doświadczenia, trudną doprzekazania w słowach.Teoria jest czymś spornym, doświadczenie zaś przekonuje.Możeszbyć reżyserem swojego własnego filmu i decydować, jak chcesz myśleć.Nie musisz zdawaćsię na łaskę tych wyda1, które zdają się pojawiać w twojej głowie na własne życzenie.Podobnie jak telewizja w lecie, mózg pokazuje wiele powtórek, z których spora część to stare,nie najlepsze filmy.Doprawdy, nie musisz ich oglądać.Emocje zawsze skądś się biorą, chociaż ich przyczyny mogą pozostawać ukryte pozanaszą świadomością.Co więcej, emocje same w sobie są kinestetycznymi reprezentacjami iposiadają swój ciężar, lokalizację i intensywność; mają submodalności, które możnazmieniać.Uczucia nie są od nas całkowicie niezależne i możemy wybierać te, które namodpowiadają.Emocje mogą być doskonałym sługą, o ile nie są tyranizującym panem.Systemy reprezentacji, ich wskazówki i submodalności są zasadniczymi elementamistruktury naszego subiektywnego doświadczenia.Nic dziwnego, że ludzie tworzą różne mapyświata.Mają przecież różne wprowadzające i preferowane systemy reprezentacji, stosująodmienne synestezje i kodują swoje wspomnienia za pomocą innych submodalności.Gdy wkońcu używamy języka, aby się porozumieć, cudem jest, że potrafimy zrozumieć się takdobrze.Przykłady zmysłowo określonych słów i zwrotów językowychWzrokowepatrzeć, obraz, zogniskować, wyobraznia, wgląd, scena, czysty, wizualizować,perspektywa, świecić, odbijać, wyjaśnić, przejrzeć, oczy, przewidzieć, iluzja, ilustrować,zauważyć, pogląd, odkryć, przegląd, pokaz, widzieć, obserwować, wyobrazić sobie, ujawnić,wyglądać, mglisty, ciemnySłuchowemówić, akcent, rytm, głośny, ton, rezonować, dzwięk, monotonny, głuchy, dzwonić,pytać, akcentować, słyszalny, dyskutować, ogłosić, słuchać, krzyczeć, niemy, wokalny,powiedzieć, cisza, harmonijny, przenikliwy, spokojny, oniemiałyKinestetycznedotyk, manipulować, kontakt, pchać, trzeć, solidny, ciepły, zimny, szorstki,zatrzymywać, naciskać, ciśnienie, zmysłowy, nacisk, dotykalny, napięcie, twardy, delikatny,pochwycić, trzymać, drapać, masywny, cierpieć, ciężki, gładkiNeutralnedecydować, myśleć, pamiętać, wiedzieć, rozważać, rozpoznać, uważać, rozumieć,ocenić, proces, rozstrzygać, uczyć, motywować, zmieniać, świadomy, wziąć pod uwagęWęchowepachnący, stęchły, śmierdzący, aromatyczny, świeży, wędzonySmakowekwaśny, smak, gorzki, skosztować, słony, soczysty, słodkiWyrażenia wzrokoweWidzę, co masz na myśli.Przypatrzę się z bliska temu pomysłowi.Przymknę na to oko.Mam na to niejasny pogląd.Popatrzę na to przez palce.Ta sprawa ma niejasne punkty.Kiedyś popatrzysz na to powtórnie i będziesz sięTo rzuciło trochę światła na sprawę.To nada jego życiu kolorów.Nie ma cienia wątpliwości.Pesymistyczny pogląd.Przyszłość ma jasne kolory.Rozwiązanie stanęło mu przed oczami.Oczami wyobrazni.Wyrażenia słuchoweNadawać na tej samej fali.%7łyć w harmonii.Pozostać na coś głuchym.Jak na tureckim kazaniu.Słowo za słowo.Daj temu posłuch.Jasno się wyraziłem.Donośna idea.Pozostało bez echa.To ostatni dzwonek,Kocia muzyka.Małpie wrzaski.Niema cisza.Wyrażenia kinestetyczneWejdę z nim w kontakt.W lot to złapię.Powstrzymaj się na chwilę.Czuję to w kościach.Człowiek gorącego serca.Zimny drań.Gruboskórny.Wystawić kogoś do wiatru.Nie przyłożę do tego ręki.Moje plany rozpadły się na kawałki.Trzymaj nerwy na uwięzi.Mocny fundament.Ważki argument.Nie nadążać za dyskusją.Gładko sobie z tym poradziłeś.Wyrażenia węchowe i smakoweZmierdząca sprawa.Węszę tu podstęp.Wyczuwam go na odległość.Musisz wypić piwo, którego nawarzyłeś.Smak życia.Słodka osoba.Gorzka nauczka.ROZDZIAA3STANY FIZJOLOGICZNE A WOLNOZ EMOCJONALNAGdy ludzie przechodzą emocjonalny i fizyczny kryzys, często mówimy o nich, że są w kiepskim stanie.W podobny sposób stwierdzamy, że aby stawić czoło większości wyzwań,musimy być w dobrym stanie ducha.Czym zatem jest ten stan? Najprościej mówiąc, tocałość myśli, uczuć i fizjologicznych procesów ( będących naszym udziałem w danymmomencie obrazy, dzwięki, odczucia i wszystkie wzorce zachowań, postaw fizycznych,oddechu.Ciało i myśl są na tyle ściśle połączone, że nasze myśli bezpośrednio wpływają nanaszą fizjologię, i na odwrót.Nasze stany wewnętrzne podlegają nieustannym zmianom.Jest to jedna z zasad ichdotyczących, których możemy być pewni.Gdy zmieniasz swój stan, cały świat wkoło ulegazmianie (czy też zdaje się, że ulega).Zazwyczaj jesteśmy hardziej świadomi naszych stanówemocjonalnych niż fizjologii, postawy, gestów czy sposobu oddychania.I rzeczywiście,emocje postrzegane często jako pozostające poza świadomą kontrolą są tylko widocznymczubkiem góry lodowej.Nie widzimy całej fizjologii i procesów myślowych wspierającychuczucia, zatopionych dziewięciu dziesiątych góry lodowej.Próby kontrolowania emocji bezcałościowej zmiany stanu wewnętrznego są równie daremnym zajęciem jak próby zatopieniagóry lodowej poprzez ścięcie jej wierzchołka [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl trzylatki.xlx.pl
.Wtedy spróbuj przyspieszyć.Odnotuj swoje preferencje i przywróć stanpoczątkowy.Na koniec spróbuj zmiany z asocjacji na dysocjację i na odwrót.Niektóre, a może i wszystkie zmiany, będą miały duży wpływ na to, jak odczuwasz towspomnienie.Możesz chcieć pozostawić je z submodalnościamj, które odpowiadają cinajbardziej.Nie musisz zgadzać się z tymi jakościami, które narzuca ci mózg.Czy pamiętaszo swoich możliwościach wyboru?Teraz przeprowadz swój eksperyment z innymi wizualnymi submodalnościami iobserwuj, co się dzieje.Zrób to samo dla słuchowej i kinestetycznej części wspomnienia.Dla większości ludzi doświadczenie jest najbardziej intensywne 1 znaczące, jeśli jestwielkie, jasne, kolorowe, bliskie i zasocjowane.Jeśli jest tak w twoim przypadku, lepiej bybyło, aby chodziło o dobre wspomnienie.Nieprzyjemne doznania uczyń małymi, ciemnymi,biało-czarnymi, oddalonymi i zdysocjowanymi.W obu przypadkach zawartość wspomnieniapozostaje taka sama, zmienia się natomiast sposób, w jaki je pamiętamy.Złe rzeczyprzydarzają się, powodują konsekwencje, z którymi musimy żyć.Nie muszą nas jednakprześladować.Ich siła, sprawiająca, że czujemy się zle tu i teraz, wypływa ze sposobu, w jakio nich myślimy.Musimy dokonać zasadniczego rozróżnienia między rzeczywistymwydarzeniem w danym czasie a jego znaczeniem i siłą, które nadajemy mu poprzez sposób, wjaki go pamiętamy.Być może słuchasz wewnętrznego głosu, który ci dokucza.Zwolnij jego tempo.Teraz przyspiesz.Poeksperymentuj ze zmianą tonu.Z której strony do ciebie dochodzi?Co stanie się, gdy przeniesiesz go na drugą stronę?Co stanie się, gdy go wzmocnisz?Lub przyciszysz?Mówienie do siebie samego możesz uczynić prawdziwą przyjemnością.To może nie być nawet twój własny głos.Jeśli nie jest, zapytaj go, co robi w twojejgłowie.Zmiana submodalności jest sprawą indywidualnego doświadczenia, trudną doprzekazania w słowach.Teoria jest czymś spornym, doświadczenie zaś przekonuje.Możeszbyć reżyserem swojego własnego filmu i decydować, jak chcesz myśleć.Nie musisz zdawaćsię na łaskę tych wyda1, które zdają się pojawiać w twojej głowie na własne życzenie.Podobnie jak telewizja w lecie, mózg pokazuje wiele powtórek, z których spora część to stare,nie najlepsze filmy.Doprawdy, nie musisz ich oglądać.Emocje zawsze skądś się biorą, chociaż ich przyczyny mogą pozostawać ukryte pozanaszą świadomością.Co więcej, emocje same w sobie są kinestetycznymi reprezentacjami iposiadają swój ciężar, lokalizację i intensywność; mają submodalności, które możnazmieniać.Uczucia nie są od nas całkowicie niezależne i możemy wybierać te, które namodpowiadają.Emocje mogą być doskonałym sługą, o ile nie są tyranizującym panem.Systemy reprezentacji, ich wskazówki i submodalności są zasadniczymi elementamistruktury naszego subiektywnego doświadczenia.Nic dziwnego, że ludzie tworzą różne mapyświata.Mają przecież różne wprowadzające i preferowane systemy reprezentacji, stosująodmienne synestezje i kodują swoje wspomnienia za pomocą innych submodalności.Gdy wkońcu używamy języka, aby się porozumieć, cudem jest, że potrafimy zrozumieć się takdobrze.Przykłady zmysłowo określonych słów i zwrotów językowychWzrokowepatrzeć, obraz, zogniskować, wyobraznia, wgląd, scena, czysty, wizualizować,perspektywa, świecić, odbijać, wyjaśnić, przejrzeć, oczy, przewidzieć, iluzja, ilustrować,zauważyć, pogląd, odkryć, przegląd, pokaz, widzieć, obserwować, wyobrazić sobie, ujawnić,wyglądać, mglisty, ciemnySłuchowemówić, akcent, rytm, głośny, ton, rezonować, dzwięk, monotonny, głuchy, dzwonić,pytać, akcentować, słyszalny, dyskutować, ogłosić, słuchać, krzyczeć, niemy, wokalny,powiedzieć, cisza, harmonijny, przenikliwy, spokojny, oniemiałyKinestetycznedotyk, manipulować, kontakt, pchać, trzeć, solidny, ciepły, zimny, szorstki,zatrzymywać, naciskać, ciśnienie, zmysłowy, nacisk, dotykalny, napięcie, twardy, delikatny,pochwycić, trzymać, drapać, masywny, cierpieć, ciężki, gładkiNeutralnedecydować, myśleć, pamiętać, wiedzieć, rozważać, rozpoznać, uważać, rozumieć,ocenić, proces, rozstrzygać, uczyć, motywować, zmieniać, świadomy, wziąć pod uwagęWęchowepachnący, stęchły, śmierdzący, aromatyczny, świeży, wędzonySmakowekwaśny, smak, gorzki, skosztować, słony, soczysty, słodkiWyrażenia wzrokoweWidzę, co masz na myśli.Przypatrzę się z bliska temu pomysłowi.Przymknę na to oko.Mam na to niejasny pogląd.Popatrzę na to przez palce.Ta sprawa ma niejasne punkty.Kiedyś popatrzysz na to powtórnie i będziesz sięTo rzuciło trochę światła na sprawę.To nada jego życiu kolorów.Nie ma cienia wątpliwości.Pesymistyczny pogląd.Przyszłość ma jasne kolory.Rozwiązanie stanęło mu przed oczami.Oczami wyobrazni.Wyrażenia słuchoweNadawać na tej samej fali.%7łyć w harmonii.Pozostać na coś głuchym.Jak na tureckim kazaniu.Słowo za słowo.Daj temu posłuch.Jasno się wyraziłem.Donośna idea.Pozostało bez echa.To ostatni dzwonek,Kocia muzyka.Małpie wrzaski.Niema cisza.Wyrażenia kinestetyczneWejdę z nim w kontakt.W lot to złapię.Powstrzymaj się na chwilę.Czuję to w kościach.Człowiek gorącego serca.Zimny drań.Gruboskórny.Wystawić kogoś do wiatru.Nie przyłożę do tego ręki.Moje plany rozpadły się na kawałki.Trzymaj nerwy na uwięzi.Mocny fundament.Ważki argument.Nie nadążać za dyskusją.Gładko sobie z tym poradziłeś.Wyrażenia węchowe i smakoweZmierdząca sprawa.Węszę tu podstęp.Wyczuwam go na odległość.Musisz wypić piwo, którego nawarzyłeś.Smak życia.Słodka osoba.Gorzka nauczka.ROZDZIAA3STANY FIZJOLOGICZNE A WOLNOZ EMOCJONALNAGdy ludzie przechodzą emocjonalny i fizyczny kryzys, często mówimy o nich, że są w kiepskim stanie.W podobny sposób stwierdzamy, że aby stawić czoło większości wyzwań,musimy być w dobrym stanie ducha.Czym zatem jest ten stan? Najprościej mówiąc, tocałość myśli, uczuć i fizjologicznych procesów ( będących naszym udziałem w danymmomencie obrazy, dzwięki, odczucia i wszystkie wzorce zachowań, postaw fizycznych,oddechu.Ciało i myśl są na tyle ściśle połączone, że nasze myśli bezpośrednio wpływają nanaszą fizjologię, i na odwrót.Nasze stany wewnętrzne podlegają nieustannym zmianom.Jest to jedna z zasad ichdotyczących, których możemy być pewni.Gdy zmieniasz swój stan, cały świat wkoło ulegazmianie (czy też zdaje się, że ulega).Zazwyczaj jesteśmy hardziej świadomi naszych stanówemocjonalnych niż fizjologii, postawy, gestów czy sposobu oddychania.I rzeczywiście,emocje postrzegane często jako pozostające poza świadomą kontrolą są tylko widocznymczubkiem góry lodowej.Nie widzimy całej fizjologii i procesów myślowych wspierającychuczucia, zatopionych dziewięciu dziesiątych góry lodowej.Próby kontrolowania emocji bezcałościowej zmiany stanu wewnętrznego są równie daremnym zajęciem jak próby zatopieniagóry lodowej poprzez ścięcie jej wierzchołka [ Pobierz całość w formacie PDF ]