[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.chrześcijański humanizm wraz z główną jego wartością,seksizm i nacjonalizm dla wielu osób naszej kultury wydają się dziś błęd-jaką jest miłość miłosierna (agape), w myśl standardów Williamsa zbytnymi ścieżkami w dziejach moralności.Z drugiej jednak strony, zda-daleko ingeruje w integralność indywiduów30.Po drugie, warto wska-niem Hare a, istnieją sytuacje, w których stronniczość powinna byćzać na dychotomię dwu poziomów zasad domniemanych i nadobo-zalecana i są one, wbrew krytykom, w najwyższym stopniu spójne z me-wiązkowość niektórych reguł.Jeśli bowiem na płaszczyznie intuicyjnejtaetycznymi założeniami i przedstawioną metodą myślenia moralnego.moralność nie wymaga od człowieka rezygnacji z jego własnych dą-Choć uniwersalność, która jest podstawą bezstronności sądów moral-żeń w celu maksymalizacji użyteczności, a obowiązkowy charakternych, jest logicznym prawem języka moralnego, to w wielu uzasadnio-mają jedynie minimalne reguły powszechne i te, które są związanenych przypadkach bezstronny namysł moralny może prowadzić doz pełnionymi rolami społecznymi, co pokazaliśmy powyżej, omawia-preskrypcji, która zaleca stronniczość.Balans między odpowiednią ilo-jąc zasady supererrogacyjne, to w ramach tak pojętych granic czło-ścią materialnej stronniczości, odpowiednim przedmiotem działań stron-wiek posiada wystarczająco dużo swobody, aby móc się realizować.niczych a zalecaną bezstronnością w relacjach między ludzmi jest trudnyNa płaszczyznie intuicyjnej ilość moralnych ograniczeń, które nadajądo ustalenia i powinien być rozważony dla różnych rodzajów sytuacjikształt naszemu życiu, nie jest dużo, i każdy z nas w ich ramach możei relacji oddzielnie.Rozwiązań należy poszukiwać, po pierwsze, wśródosiągać również swoje indywidualne cele i wartości.zasad domniemanych lub, po drugie, gdy mamy do czynienia z trudniej-29P.Railton, Alienation, Consequentialism and Morality, Philosophy and Pu-31blic Affairs (13) 1984, s.134.W.D.Ross, The Right and the Good, Oxford University Press, Oxford 1930,30Zob.R.M.Hare, Ethical Theory and Utilitarianism, dz.cyt., s.219.s.19.232 Człowiek a myślenie krytyczne 233232 233232 Człowiek a myślenie krytyczne 233232 233232 233szymi i kontrowersyjnymi przypadkami, rozumując jak archanioł.My- wśród danej grupy.Zalecałby on niesprawiedliwe, nierówne, wyzy-śląc krytycznie, należy zadać sobie pytanie, np.czy bardziej chcieliby- skujące modele organizacji społeczeństwa, jeśli maksymalizowały-śmy, stawiając się na miejscu zaangażowanych osób, aby obowiązywała by użyteczność.Argument ten przybrał znaną formę zarzutu, iżzasada : W pierwszym rzędzie powinno się przyjąć do pracy swoich utylitaryzm w pewnych okolicznościach zalecałby niewolnictwo jakonajbliższych , czy też: Rekrutacja kadry pracowniczej powinna mieć praktykę maksymalizującą szczęście ogółu.charakter bezstronnego konkursu.Archanioł najprawdopodobniej dla Richard Hare w artykule That is wrong with slavery33 bronił swo-wielu takich problemów przedstawiłby bardzo szczegółowe, wielowąt- jej teorii i powyższy zarzut uznał za nieuzasadniony.Zaproponowałkowe zalecenie, które wykracza poza prosty, przedstawiony powyżej rozważenie argumentu myślowego o dwóch wyspach, które ogło-dualizm.Wiele zależy bowiem od sytuacji zaangażowanych osób, ich siwszy niepodległość w dziewiętnastym wieku, rozpoczęły organi-wzajemnych relacji, kontekstu społecznego, ekonomicznego, politycz- zację życia społecznego według dwu odmiennych modeli.Mieszkańcynego czy ideologicznego, który przekłada się na siłę i racjonalność wcho- Juby, pierwszej wyspy, utrzymali instytucję niewolnictwa, poddającdzących w grę preferencji.ją jednak pod kontrolę państwa, co w konsekwencji przyczyniło sięDomniemane zasady głoszące przykładanie większej wagi do do dużo bardziej humanitarnego sposobu podchodzenia do niewol-interesów naszej rodziny, przyjaciół i kolegów niż osób nam obcych ników: ograniczenia godzin ich pracy czy eliminacji okrutnego trak-są tymi, które w wielu wypadkach zaleciłby człowiekowi archanioł, towania.Juba dzięki wprowadzonym reformom i niewolnictwu stałaznając jego potrzeby i pragnienia.Konieczność posiadania rodziny, się bardzo dobrze prosperującą wyspą.Mieszkańcy drugiej krainy silna potrzeba posiadania kręgu przyjaciół i znajomych oraz to, iż Kamajki nie zgodzili się na istnienie niewolnictwa, przez co Ka-relacje te z konieczności bazować muszą na stronniczych stosunkach, majka popadła w stagnację i nie rozwijała się tak prężnie jak Juba.są bowiem faktami, które archanioł utylitarysta musi wziąć pod uwa- Hare szczegółowo opisał warunki panujące na dwóch wyspach, abygę, wydając uniwersalne sądy moralne.Z tego względu każdy, kto przedstawić jak najbardziej realny przykład, potwierdzający wątpli-myśli krytycznie i jest racjonalny, gdyby postawił się na miejscu in- wości swoich krytyków.Następnie zarysował dwie strategie, którenych ludzi, silniej chciałby, aby obowiązywała podobna zasada do można powziąć, aby odeprzeć rozważany zarzut. Przedkładaj potrzeby swoich najbliższych nad potrzeby osób ci ob- Po pierwsze, utylitarysta może zaakceptować zaproponowanecych niż W równy sposób staraj się zaspokajać potrzeby każdej oso- fakty i zgodzić się, że istnieją sytuacje, w których niewolnictwo mo-by.Wydaje się pewne, że archanioł, biorąc pod uwagę siłę preferencji, głoby być zalecane przez idealnego nakazodawcę.Wolność zazwy-uniwersalnie zalecałby np.przedkładanie interesów własnych dzieci czaj prowadzi do szczęścia czy spełnienia preferencji, mogą istniećnad interesy dzieci obcych oraz, biorąc pod uwagę obecny kontekst jednak sytuacje, w których nie będzie to prawdą.Wolność nie jestspołeczno-ekonomiczno-polityczny krajów Europy, niekierowanie się najwyższą wartością i może być poświęcona w imię szczęścia speł-przez nauczycieli osobistymi sympatiami przy wystawianiu ocen.nienia racjonalnych preferencji [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl trzylatki.xlx.pl
.chrześcijański humanizm wraz z główną jego wartością,seksizm i nacjonalizm dla wielu osób naszej kultury wydają się dziś błęd-jaką jest miłość miłosierna (agape), w myśl standardów Williamsa zbytnymi ścieżkami w dziejach moralności.Z drugiej jednak strony, zda-daleko ingeruje w integralność indywiduów30.Po drugie, warto wska-niem Hare a, istnieją sytuacje, w których stronniczość powinna byćzać na dychotomię dwu poziomów zasad domniemanych i nadobo-zalecana i są one, wbrew krytykom, w najwyższym stopniu spójne z me-wiązkowość niektórych reguł.Jeśli bowiem na płaszczyznie intuicyjnejtaetycznymi założeniami i przedstawioną metodą myślenia moralnego.moralność nie wymaga od człowieka rezygnacji z jego własnych dą-Choć uniwersalność, która jest podstawą bezstronności sądów moral-żeń w celu maksymalizacji użyteczności, a obowiązkowy charakternych, jest logicznym prawem języka moralnego, to w wielu uzasadnio-mają jedynie minimalne reguły powszechne i te, które są związanenych przypadkach bezstronny namysł moralny może prowadzić doz pełnionymi rolami społecznymi, co pokazaliśmy powyżej, omawia-preskrypcji, która zaleca stronniczość.Balans między odpowiednią ilo-jąc zasady supererrogacyjne, to w ramach tak pojętych granic czło-ścią materialnej stronniczości, odpowiednim przedmiotem działań stron-wiek posiada wystarczająco dużo swobody, aby móc się realizować.niczych a zalecaną bezstronnością w relacjach między ludzmi jest trudnyNa płaszczyznie intuicyjnej ilość moralnych ograniczeń, które nadajądo ustalenia i powinien być rozważony dla różnych rodzajów sytuacjikształt naszemu życiu, nie jest dużo, i każdy z nas w ich ramach możei relacji oddzielnie.Rozwiązań należy poszukiwać, po pierwsze, wśródosiągać również swoje indywidualne cele i wartości.zasad domniemanych lub, po drugie, gdy mamy do czynienia z trudniej-29P.Railton, Alienation, Consequentialism and Morality, Philosophy and Pu-31blic Affairs (13) 1984, s.134.W.D.Ross, The Right and the Good, Oxford University Press, Oxford 1930,30Zob.R.M.Hare, Ethical Theory and Utilitarianism, dz.cyt., s.219.s.19.232 Człowiek a myślenie krytyczne 233232 233232 Człowiek a myślenie krytyczne 233232 233232 233szymi i kontrowersyjnymi przypadkami, rozumując jak archanioł.My- wśród danej grupy.Zalecałby on niesprawiedliwe, nierówne, wyzy-śląc krytycznie, należy zadać sobie pytanie, np.czy bardziej chcieliby- skujące modele organizacji społeczeństwa, jeśli maksymalizowały-śmy, stawiając się na miejscu zaangażowanych osób, aby obowiązywała by użyteczność.Argument ten przybrał znaną formę zarzutu, iżzasada : W pierwszym rzędzie powinno się przyjąć do pracy swoich utylitaryzm w pewnych okolicznościach zalecałby niewolnictwo jakonajbliższych , czy też: Rekrutacja kadry pracowniczej powinna mieć praktykę maksymalizującą szczęście ogółu.charakter bezstronnego konkursu.Archanioł najprawdopodobniej dla Richard Hare w artykule That is wrong with slavery33 bronił swo-wielu takich problemów przedstawiłby bardzo szczegółowe, wielowąt- jej teorii i powyższy zarzut uznał za nieuzasadniony.Zaproponowałkowe zalecenie, które wykracza poza prosty, przedstawiony powyżej rozważenie argumentu myślowego o dwóch wyspach, które ogło-dualizm.Wiele zależy bowiem od sytuacji zaangażowanych osób, ich siwszy niepodległość w dziewiętnastym wieku, rozpoczęły organi-wzajemnych relacji, kontekstu społecznego, ekonomicznego, politycz- zację życia społecznego według dwu odmiennych modeli.Mieszkańcynego czy ideologicznego, który przekłada się na siłę i racjonalność wcho- Juby, pierwszej wyspy, utrzymali instytucję niewolnictwa, poddającdzących w grę preferencji.ją jednak pod kontrolę państwa, co w konsekwencji przyczyniło sięDomniemane zasady głoszące przykładanie większej wagi do do dużo bardziej humanitarnego sposobu podchodzenia do niewol-interesów naszej rodziny, przyjaciół i kolegów niż osób nam obcych ników: ograniczenia godzin ich pracy czy eliminacji okrutnego trak-są tymi, które w wielu wypadkach zaleciłby człowiekowi archanioł, towania.Juba dzięki wprowadzonym reformom i niewolnictwu stałaznając jego potrzeby i pragnienia.Konieczność posiadania rodziny, się bardzo dobrze prosperującą wyspą.Mieszkańcy drugiej krainy silna potrzeba posiadania kręgu przyjaciół i znajomych oraz to, iż Kamajki nie zgodzili się na istnienie niewolnictwa, przez co Ka-relacje te z konieczności bazować muszą na stronniczych stosunkach, majka popadła w stagnację i nie rozwijała się tak prężnie jak Juba.są bowiem faktami, które archanioł utylitarysta musi wziąć pod uwa- Hare szczegółowo opisał warunki panujące na dwóch wyspach, abygę, wydając uniwersalne sądy moralne.Z tego względu każdy, kto przedstawić jak najbardziej realny przykład, potwierdzający wątpli-myśli krytycznie i jest racjonalny, gdyby postawił się na miejscu in- wości swoich krytyków.Następnie zarysował dwie strategie, którenych ludzi, silniej chciałby, aby obowiązywała podobna zasada do można powziąć, aby odeprzeć rozważany zarzut. Przedkładaj potrzeby swoich najbliższych nad potrzeby osób ci ob- Po pierwsze, utylitarysta może zaakceptować zaproponowanecych niż W równy sposób staraj się zaspokajać potrzeby każdej oso- fakty i zgodzić się, że istnieją sytuacje, w których niewolnictwo mo-by.Wydaje się pewne, że archanioł, biorąc pod uwagę siłę preferencji, głoby być zalecane przez idealnego nakazodawcę.Wolność zazwy-uniwersalnie zalecałby np.przedkładanie interesów własnych dzieci czaj prowadzi do szczęścia czy spełnienia preferencji, mogą istniećnad interesy dzieci obcych oraz, biorąc pod uwagę obecny kontekst jednak sytuacje, w których nie będzie to prawdą.Wolność nie jestspołeczno-ekonomiczno-polityczny krajów Europy, niekierowanie się najwyższą wartością i może być poświęcona w imię szczęścia speł-przez nauczycieli osobistymi sympatiami przy wystawianiu ocen.nienia racjonalnych preferencji [ Pobierz całość w formacie PDF ]