[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.8.1.Identyfikacja czynników doskonalenia funkcjonowania.CZĘŚĆ B - IDENTYFIKACJA CZYNNIKÓW SUKCESUW oparciu o wybrany w części A zadania jednostkę strategiczną biznesu należy sformułować „wizję przełomu”.W tym celu pomocnym będzie przedyskutowanie odpowiedzi na następujące pytania.Krok 1Ustalenie zewnętrznych czynników wpływających na naszą działalność przedsiębiorstwa.1.Ograniczenia i szanse społeczne i kulturowe.lPrzekonanie społeczeństwa o potrzebie naszych usługll21 wiek - wiek nowych technologii - intern et - sieć - nasza firmal2.Ograniczenia i szanse polityczne i prawne.3.Ograniczenia i szanse ze strony konkurencji.lKonkurencyjne cenyllMamy niewielki zasięg i zawsze jesteśmy na miejscullZnamy potrzeby naszego regionu lepiej niż duże firmyl4.Ograniczenia i szanse ze strony postępu technicznego.lPostęp idzie nam na rękę, należy go obserwować (śledzić), studiować i sprawdzaćlKrok 2Sformułowanie wizji przełomu dla przedsiębiorstwa.Opanować rynek naszego powiatu opierając się na zaufaniu klientaKrok 3Sformułowanie deklaracji wizji dla przedsiębiorstwa:1.Określenie założeń strategicznych dla przedsiębiorstwa, w odniesieniu do grup interesów: właścicieli, pracowników, klientów dostawców, opinii społecznej:lOrientacja na klientallWypracować „dobre imię” firmy - kosztem nas - pracownikówl2.Określenie sposobów działania dla przedsiębiorstwa odnośnie: współzawodnictwa z grupą konkurentów sprzedaży określanych produktów lub usług i zasięgu geograficznego:.lWyeliminowanie w naszym powiecie konkurencjillWysoka jakość usługl3.Określenie zamiarów wzrostu przedsiębiorstwa: w odniesieniu do udziałów w rynku, udziału kapitału własnego, płynności finansowej:.lTo co zarobimy wkładamy w przedsiębiorstwo (zysk w inwestycje)llAkcji przedsiębiorstwa nie sprzedajemy (nikt nie będzie miał udziałów w firmie) i nie bierzemy wspólnikówl4.Określenie zasad w odniesieniu do takich elementów jak: sposoby zachowania i współpracy między współpracownikami, zasady werbalnego i wizualnego przekazu informacji i zasady optycznego wizerunku:lNasi pracownicy będą przyjaciółmillNic przed sobą nie ukrywamy - wspólne decyzjellReklamy TV, radia, gazety i Internetl5.Sformułowanie wizji dla przedsiębiorstwa:lZajmując czołowe miejsce w powiecie kwidzyńskim oraz spełniając oczekiwania, wymagania naszych klientów osiągnęliśmy dumę z firmy, satysfakcję i korzyści z pracyllSpełniając wymagania dotyczące jakości, jesteśmy w stanie zaoferować doskonałą ofertę również odbiorcomllll [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • trzylatki.xlx.pl