[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.3 - 4).Na bie\ąco opracowywali oraz prezentowali w studio TVkomunikaty, reagowali na informacje nieprawdziwe pojawiające się na ekranach telewizoróww sali, gdzie odbywały się zajęcia, a tak\e przygotowywali i prowadzili konferencje prasoweściśle związane z trwającą akcją (Zdj.5 - 6).Zdj.3 - 4.Uczestnicy szkolenia podczas symulacji multimedialnej w Centrum Edukacji BezpieczeństwaPowszechnego SGSP38A.Aańcuch , Rzecznicy do mediów. Przegląd Po\arniczy nr 10/2007, s.8-1039P.Frątczak , Wawerka , Oswajanie mediów. Przegląd Po\arniczy nr 5/2008, s.35 25Zdj.3 - 4.Uczestnicy szkolenia podczas symulacji multimedialnej w Centrum Edukacji BezpieczeństwaPowszechnego SGSPTrening realizowany w formie symulacji multimedialnej prowadzili pracownicynaukowo-dydaktyczni CEBP wykorzystując szerokie spektrum narzędzi multimedialnych,takich jak program symulacyjny WODA, portal GAZETA, filmy dokumentalne, magazynyinformacyjne oraz relacje na \ywo ze studia TV Pracowni Edukacji Medialnej.Niech teprzykłady szkoleń rzeczników będą inspiracją i ście\ką do poszukiwania dalszej drogipodwy\szania kwalifikacji w zakresie komunikacji kryzysowej.PodsumowaniePodsumowując przedstawione w pracy zagadnienia mo\na stwierdzić, \ew sytuacjach kryzysowych za przekazywanie rzetelnej i bie\ącej informacji odpowiedzialnesą zarówno władze publiczne, jak i media masowe.Zadaniem jednych jest opracowywanieplanów działania na wypadek sytuacji kryzysowych, zaś drugich współdziałanie zestrukturami publicznymi, zmierzające w kierunku przygotowania ludności do tych sytuacji.Jedne i drugie działania w efekcie mają wpływ na skuteczność, sprawność i szybkośćniesienia pomocy.Współpraca z mass mediami nie jest jednak łatwa.Mediom przyświecają często innecele przy opracowywaniu materiału, ni\ słu\bom kryzysowym zaanga\owanym w klęskę\ywiołową.Na tę samą katastrofę dziennikarze mają inne spojrzenie ni\ pozostali jejuczestnicy.Włączenie mediów masowego komunikowania do systemu powszechnegobezpieczeństwa państwa stało się nie tylko potrzebą, ale koniecznością.Chocia\ ustawyo stanie klęski \ywiołowej i zarządzaniu kryzysowym nało\yły na media obowiązekinformowania o zagro\eniach w porozumieniu z lokalnymi władzami, nie nale\y zapominać 26o roli, jaką odgrywa sposób dotarcia informacji do redakcji telewizyjnych i prasowych.Dlatego do przedstawicieli słu\b kryzysowych nale\y wypracowanie zasad, w jaki sposóbprzedstawiać dziennikarzom problem zagro\enia, katastrofy, czy kryzysu, aby niezale\nemedia przedstawiały go w po\ądany przez władze publiczne sposób.Wyjściem naprzeciwdziennikarzom jest te\ ich szkolenie z zakresu klęsk \ywiołowych, katastrof i awarii orazprzygotowywanie dla nich materiałów o wymienionej tematyce.Przykładem takiegospojrzenia na współpracę z mediami było opracowanie i wydanie przez Instytut Meteorologiii Gospodarki Wodnej w roku 2003 materiałów dotyczących problematyki powodzi.Przedstawienie w zrozumiałej formie specjalistycznego słownictwa i definicji z pewnościąułatwi i usprawni współpracę z dziennikarzami zarówno słu\bom kryzysowym, jaki pracownikom instytucji, od których mass media tych informacji oczekują.40Państwowa Stra\ Po\arna w Polsce  jako jedna ze słu\b ratowniczych  rozpoczęłabudowę polityki informacyjnej i kontaktów z mediami po reformie administracyjnej państwa.Doświadczenia powodzi, po\arów i katastrof minionych szesnastu lat doprowadziły dowypracowania i wydania przez Zespół Prasowy, a obecnie Wydział informacji i PromocjiKomendy Głównej PSP zasad współpracy z dziennikarzami do wykorzystania słu\bowegow strukturach PSP [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • trzylatki.xlx.pl